Majsvälling och risgröt

När vi var i Eskilstuna så kom Vincents farfar, farmor, faster, Alicia, 3 kusiner (ida, Aayan och Embla) inte att förglömma Idas kille Johan.

Roligt att träffa alla igen :)



Vincent med Alicia och lille kusin Melvin i magen (som beräknas komma ut i vida världen den 15 mars) och farmor i hörnet





I dag ska jag och mamma på julbord med jobbet på Vinbergs prästgård :)

Så pappa och thommy och patri ska passa Vinent till Dennis kommer hem från jobbet sen ska alla killarna vara här hos oss och äta mat och umgås :)

Å måste ju berätta herr om dagen så kände jag något lite vasst i Vincents mun i under käken, syns inget än men en lite tand är på väg upp :)

I början av veckan bestämde vi oss för att nu är det slut med ersättningen, så nu äter Vincent välling i stället.
Ja visst gröt med..
Vincent har haft lite problem med magen och vi trodde det kunde bero på att han fick havre välling och havre gröt . kanske blev lite för mycket fiber så har nu bytat till majsvälling och risgröt . Han gillar det lika mycket och magen är lite bättre har dock bara hållt på med detta i 2v ca.

I går började jag slå in lite julklappar, mys mys :) Ja till helgen är det ju första advent så på lördag är det dax att ta fram ljus stakarna och farmors stjärna :)

Satt och la in bilder på datan i går från min kamera hittade denna bilden måste bjuda på den....



Ett tagsen så så var vi hos mina föräldrar och vi hittade inte han strumpor men mormors långa stickade strumpor passade perfekt hihhihihihi..

Usch vilket rörigt inlägg hoppas ni inte är allt förvirrade ... Ne ska jag passa på att plocka lite innan Vincent vaknar igen och ska ha mat innan vi ska ut och gå :)

Kram kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0