Skräck blandad förtjusning

Sitter just nu å kollar på det nya programmet på tv4 som heter En unge i minuten.
De har satt upp kameror på en förlossningsavdelning i Västerås.

Bara de första minuterna när de visar vad som komma skall under programmet visar de snabbt när ett barn föds då va det kört för mig hihi o då ett par tårar kom. hihi..

Tycker synd om de när de har så in i H.....s ont å bara vill ge upp. Sen kommer ju tanken att fan snart e jag där. Lite nu börjar de bli en skräk blandad förtjusning. Som en Barnmorska sa- tänk när all smärta försvinner å bebisen ligger på din mage :)
5 minuter efter så gav hon sig fan på de å fick en liten tjej.

Jag har redan bestämt mig för att bara ha lustgas och ingen ryggmärgsbedövning.. Känner att de finns en stor risk att allt allt stannar av med värkarna.
Har kvinnor kunnat föda utan ryggmärgsbedövning förr så ska väl jag med göra det hihi...
Får väl hoppas att det inte tillstöter nått galet å man får göra ett kejsarsnitt vilket jag verkligen inte vill göra. 

Jag har kollar mkt på olika program som tex Förlossningsakuten, Livet på BB. Program som jag verkligen gillar.
Men nu när man kollar på på detta programmet så e det lika intressant å roligare när det e svenskt med.
För min del kan det nog va nyttigt, kännt att allt ordnar sig. visst gör det med. Men som först föderska så fattar man nog inte hur jävulskt ont det verkligen gör.

Fick papper från barnmorskan på förra föräldrargruppen där de stod att det kan va smart att skriva upp vad och hur man vill ha det på förlossningen och vem jag e som  person. Tror faktiskt jag ska börja göra det. Skönt för min och dennis del att de vet vad och hur jag vill ha de och inte....



how to draw a stork with a baby


Idag blev det en promenad hör och häpna på en timme utan att dö ;) Sen en timme vatten gympa på de...
Känns nu kan jag säga i höfterna men skam den som ger sig.

Nu e det slapp innan sängen kallar..

Kram kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0