roligt tids fördriv :)

GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid? den 9 augusti 2010

Var det planerat? Nej, men blev jag gravid så var det välkommet :)
Mådde du illa under graviditeten? ja mellan v 6-12 sen runt v30 oxå

Hade du mycket foglossningar? Ingenting
Hade du någon hormonrand? ja men rätt ljus
Fick du bristningar på magen? Ja tyvärr omman får säga så.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde från början att det var en pojk.

Vad ville du att det skulle bli för kön? Mig spelade det ingen roll. Ett friskt barn önskade jag mig

Hade du några speciella cravings? Nektariner, satsumas och kiwi.

Vad gillade du för mat? Inget speciellt men mycket frukt
Någon maträtt du avskydde? nej inte så.
Hade du halsbränna? Ja

Behövde du kissa ofta? ja, särskillt i slutet.
Hur mycket gick du upp? 23 - 24 kg

Är du nöjd över din graviditet? Absolut
Var du rädd för förlossniningen? Nersöv blev jag bara sista veckan. men inte rädd.

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? den 14april runt 03:00

Vilken vecka var du i? V.40+1
Gick du över tiden? ja det blev så. en dag.
Hur startade din förlossning? Hade värkar från kl19 den 13/4 med 10 min mellan rum i 6 timmar, kl 02:30 var vi varberg på förlossningen. Hade öppnat mig 3 cm då men sen gick det ca 3 tim var jag öppen 7cm vid 8:30 var jag öppen 10cm och han var född 08:55
När åkte ni in? 02:30 kom vi in
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Lustgas i låg dos och akupunktur
Hur länge hade du värkar? från kl19 den 13/4 - 08:55 den 14/4

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Krystvärkarna gjorde ont. Men inte lika ont som jag trodde.

Grät du? Nej

Skrek du? Haha det hände nog

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? tror det va ca 3 min

Hur lång tid tog krystvärkarna? oj, det vet jag inte. kanske 40 min

Vem var med på din förlossning? Min älskade sambo Dennis

Hade du ont efteråt? ja en del blev sydd.

Är du nöjd över din förlossning? Absolut!


BEBISEN:


Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja
Vad blev det för kön? En pojk
Vad vägde han/hon? 3385 gram
Hur lång var han/hon? 49 cm.
Huvudomfång? 34 cm
Ville bebisen amma på en gång? ja nästan
Hade bebisen gulsot? Ja men behövde inte sola pga att han va " för gammal"
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Nja fick en infektion så vi fick åka till Neonatal-avd i halmstad när han var lite mer än ett dygn. Men han verkade inte störas av det.

Vad fick han/hon för namn?? Vincent
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Absolut :) Vi ville ha ett namn som inte alla andra hade och vi fastnade för vincent tidigt. Hade bara ett killnamn.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0