Dan före dan 23/12-10

Ja snart e det julafton för va exakt i morn. :)

Dagen i dag blir späckad men inte stressig för det fixar jag inte..

Tvätten är upp hängd , bara några paket kvar att slå in. städat nedervåningen övervåningen kvar.  Ska snart ner med mannen till stan. han slutade tidigt i dag yay :) blir att äta lunch å köpa sista julklapparna mys mys.... Sen blir det att göra julgodis, å sen e det ju tradition att kolla på uppesittarkvällen med bingolotto. vet skit mesigt men e det tradition så e det. :) hoppas vi hittar lotter med :)

Bara älskar julen :)

I morn ska vi hem till mina föräldrar vid 10-10:30 öppna lite paket. sen blir det lunch å lite kalle innan jag å mamma ska ge oss i väg till jobbet. jobbar till 22 .. jobabr juldagen å annandagen med ... sista julen på två år om inte annat :)

Ja ha ni i dag går lilla *fnys, host,  harkel * hihi  in i v. 25 jisses vad tiden går fort. tycer inte det va läge sen vi fick reda på att vi väntade barn å det va i augusti..

Vecka 25

Barnet:

Skelett hårdnar

Titta på bebisens händer, helt klara, fullt funktionsdugliga, med små fingernaglar och fingeravtryck. Han eller hon använder sina händer för att upptäcka olika kroppsdelar. Det känner bara, ögonen är fortfarande stängda. Men med helt utvecklade med ögonfransar som ska skydda ögonen efter förlossningen.

Bebisens dygnsrytm är mer tydlig, han eller hon har skaffat sig lite mer bestämda tider för att vara vaken och sova.

Skelettet fortsätter att hårdna.

Mamman:

Den tredje trimestern

Välkommen in i tredje trimestern! Livmodern är stor som en fotboll, och når nu halvvägs mellan naveln och bröstbenet.

Det här är den vecka då många gravida kvinnor upplever att tröttheten, yrseln och springandet på toaletten ökar igen. Om du tillhör dem som lätt får urinvägsinfektion så ska du vara extra uppmärksam på symptom som sveda och trängningar när du kissar. Gravida kvinnor får lättare urinvägsinfektion än vanligt. Drick mycket, gärna vatten med citron eller tranbär i, för att förebygga besvär.

Runt vecka 25 går de festa gravida kvinnor till barnmorskan för kontroll. Nu börjar mätningen av livmoderns tillväxt. Med ett måttband mäter barnmorskan måttet mellan blygdbenet (symfysen) och livmoderns övre kant (fundus). Det så kallade SF-måttet ritas in på en kurva. Normalvärdet ligger just nu på plus, minus 23 centimeter. Det spelar inte så stor roll hur just ditt mått är. Det viktiga är att måttet följer sin egen kurva utan några dramatiska avvikelser uppåt eller nedåt. Men det är inget du behöver fundera på, allt det här håller din barnmorska reda på.

info från http://libero.se

Å måste berätta. Har ju börjat på min rotfyllning i v. när jag låg där å han började borra upp gammal fyllning mm så trodde jag barnet skulle hoppa ur magen på mig. skit pommefrites  va rädd jag blev men sen när han "bara" pillade va det lugnt. men som jag har läst så hör de lite nu så reagerade antagligen på ljudet sen att jag va lite nervös gjorde väl inte sken bättre.....

Jobbade kväll i början av veckan skulle till en dam på 96 år å hjälpa henne med kvällsmat när ja fixade de så satte hon sig framför tvn sen kom jag in med maten å då hade hon Förkväll på . Agneta sjödin å Maria Montazami va där. När de började filma Agnetas sa damen å va långt hår hon har de va fint. Sen kom kamera över på Maria - de va en vacker kvinna med de långa fina håret å de lockarna . Sen kom hel bild på maria - tänk om man vart så lång som henne med de benen då hade man vart farlig .....som vi skrattade sen.... till saken är att damen å max 150, jätte söt med kort silvergrått hår..... mys ..

Kram kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0