Recept :)

I går så målade vi kökets väggar för 3dje och sista gången hoppas jag men det ser bra ut nu i dag.

Så jag ska få lite hjälp av min mamma och ev lillebror och bära in köksbordet och fixa med gardinstången och fönsterbrädan. Så vi får det lite fint och inte så rörigt längre...

Mannen är i Värnamo över dagen och spelar en tävling. Så jag hinner köpa present vilket e till viss del e fixad √ check.

Träffa Emelie oh Dennis o deras dotter Nikki innan vid coop har fått låna 3 st fina overaller en i brunt, vitt och en grå. Fick även med 2 långärmade pjamasar . Kanon bra och jätte snällt av de.
Jätte bra med overaller just nu inte förtjocka o inte för tunna så prefekta i vårt nuvarande sk vårväder.
Så snart ska de i tvättmaskinen så de hinner torka :)

Funderar på om man ska baka lite i dag.
Ska dock göra en kladdkaka med colasås tills i morn kväll. Men kan ju passa på när man har energin på sin sida, och preparera inför kommande besökare ;)

Hittade detta receptet dock på muffins men det spelar ju ingen roll..





Till ca 12 kladdkakemuffins:
100 gram smör
2½ dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
1 krm salt
4 msk kakao
2 st ägg

1. Smält smöret. Vispa ägg, socker och vaniljsocker riktigt vitt och pösigt.
2. Blanda de torra ingredienserna och rör ned dem + de smälta smöret i äggvispet. Blanda runt.
3. Klicka ut smeten i 12 muffinsformar [gärna placerade i en muffinsplåt] och grädda längst ner i ugnen i 10min på 160graders ugnsvärme. Medan muffinsarna gräddas kokar du kolakrämen ↓

Kolakräm:
50 gram smör
2 msk strösocker
1 tsk vetemjöl
½ dl vispgrädde
½ dl mjölk
1½ tsk kakao
2 msk ljus sirap

1. Smält smöret i en kastrull och rör ned övriga ingredienser. Låt småkoka i ca 15 minuter.
2. Glasera muffinsarna med kolakrämen så fort de kommer ut ur ugnen [eller ja, så fort krämen kokat klart, de kokar längre tid än muffinsarna gräddas.]
3. Låt svalna och sedan är de klara att ätas! Muffinsarna blir bara godare dag 2, så du kan lugnt baka dom i förväg om du vill. Och ett annat tips är att servera dom lite halvfrysta, superdupergott!



Så dessa ska jag testa ser ju farligt goda ut :)

Får se vad vi (jag och bebisen) orkar i dag hihi...

Återkommer senare

kramkram





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0