Hej

Nej då ingen bebis än ...

Efter en fm på soffan i brist på ork att göra nått så gick jag ut och gick i regnet innan.
Är det bara jag som tycker det är väldigt skönt och lugnande?

Man tänker bättre och luften är fräschare...Visst nu va vinden lite kall. Men skönt ändå fast man bara var ute i 30 min och gick. Tyvärr så kommer "lilla"jag inte i mina regnbyxor just nu förstår inte varför? *ironi*  Så lite blöt om byxorna blev jag med parplyet tog en del av regnet.

När jag va ute och gick tänkte jag på när man gick i skolan 7-9 så sprang vi slingan i bland på gympa lektionerna , en gång vart man inte med så fick ta igen de senare just denna dagen var det jag och en tjej till som fick springa själva, det va rätt varmt ute och det små duggade ute så underbart , lätt och andas och rätt hyfsad tid fick man med..

Eller när sommar regnet kommer och man sitter på föräldrarnas altan och regnet smattrar mot markisen. Varför kan de inte göra markiser som e vattentäta? Så kan man sitta där mycket längre än typ 10-20 min innan den läcker igenom.

Kanske skulle göra som min Faster och hennes man de har en altan med skjut fönster och plast tak. Någon gång när vi var där och grillat eller bara på fika och sen börjat regna och vi ser åskan på långt håll då sitter jag mer än gärna kvar kanske med en filt om kring sig :) Då behöver man ju inte ha någon panik in med alla sakerna utan bara fortsätta samtalet man hade ....

Eller när första sommar regnet kommer mot den varma asfalten! Den lukten e ju underbar ... Kanske bara jag som e knäpp ;)


Visst är det inte alltid positivt med regn om man ska i väg nånstans eller ska ha fest/kalas utomhus, ligger på stranden mm

Men som alla säger det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...
Det fick man lära sig kvikt när jag jobbade i barnomsorgen, där är man ute i alla väder regn som sol.
Fast jag vet inte jag har aldrig vad jag vet haft problem med att ta på mig regnkläder..

Blev väl inpräntad när man va liten vill du bli blöt och frysa så varså god eller ta på dig regn kläder var torr och varm. hihi






Bilderna är lånade från google.se



Tänkte på en sak till varför får alla panik när regnet kommer helt oväntat? Alla söker skydd muttrar en del Varför ska det regna idag? mm mm
Jag vet jag gör lika dant men regnar ju bara vatten inte granater som kan ta dö på dig... ja  det tåls att ge en funderare..

Kram









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0