Lilla hångel dagen

Måste berätta en rolig sak...

I går jobbade jag kväll å kom till en dam på tillsyn, vi pratade lite å hon frågade om det va jag som kommer dagen efter på morgonen?
Jag- nej tyvärr så e jag ledig men vi ses säkert på onsdag då e jag tillbax igen.
hon- då blir det ju på lilla hångel dagen. :)
jag som ett fråge tecken har aldrig hör det innen. vi kallar ju onsdagen för lill lördag. sa jag till henne.

Då berättade hon att när hon va yngre å jobbade på en fabrik (detta var då en onsdag) hon å en kollega står å "pratar".
Då kommer chefen fram som hörde deras konversation å sa Än är inte lilla hångeldagen över så ni har tid till sånt senare fortsätt ni å jobba en stund till . Säger han med glimten i ögat .

Att vi två skrattade..

Härligt när man har så goa gamla å jobba med.

Så nu ska jag aldrig mer säga lill lördag  utan lilla hångeldagen .... hihih



http://content.expressen.se/blog/47/96/21/macke/images/aKissing_in_the_rain.jpg
bilden är lånad.

kramkram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0