Saker från skolan jag minns

I dag cyklade vi ner till stranden , efter vi hade parkerat våra cyklar gick vi ut på bryggan då möts vi av algdofter och det fick mig att minnas när vi gick lågstadiet å hade natur lektion.

Kom ihåg när vi hade strand teama och läraren hade vart nere på stranden o plockat med sig olika alger , snäckor mm

Kom bara i håg den doften när hon hade lagt upp sakerna på katedern och vi alla skulle komma fram och lära oss allt om det....

Kommer ni ihåg när man skulle lära sig alla blad och löv, man skulle skugga av de, måla de i vaten färg, laminera in de och hänga de i fönstrena...

Eller när vi hade frilutsdagar o skulle gå o i bland cykla till en kulle .
Denna låg/ligger i en stor kohage.
Först å främst skulle man orka gå dit men, det gjorde man för man hittade alltid nått att kolla på, väl framme så skulle man försöka undvika alla koskitar ihagen.

När man väl hade besigit kullen som faktisk va rätt stor parkerade man sin ryggsäck sen bestod det av en liten tid av lek å smygades på kossorna om de väl va i hagen.
Sen skulle vi äta våran medhavd matsäck det va nästan det bästa av allt. hihi

Varför smakar alt bättre ute i naturen för. fast det bara e ett par pannkakor , saft, nått kex å lite frukt. å inte attt förglömma den lilla sitt dynan som läraren hade tvingat oss att ta med oss. men nu uppskattar man ju det.

Man har verkligen haft tur tycker jag att man har gått i skolan som vissa kallar det på landsbygden. Gick ju som sagt i Vinberg ligger 3 km innåt.
Man uppskattar ju det nu kunna cykla eller gå till våra små smultron ställen som lärarna hade.
Slippa vara rädd för bilarna som kör precis utan för. iof ligger landvägen nära men inget som vi i skolan besvärades av.
Kunna ha en lekplats där man hade lite av varje. skog, assfalt, gräsmattor, 2 fotbollsplaner (vilket va väldigt vikigt på vårskola) då en va i grus å den andra på gräs..

På rasterna slängde man på sig skorna o jackan om man hann med detta å sprang till grusplanen. man sprang skit fort först å främst för att inte bli vald sist. men en vart det roligt när vi var en hel del tjejer som vart me å det va kul.....

Men sen hade jag en väldigt svår skol tid men den vill jag inte minnas men allt de roliga börja komma till mitt minne nu på senare år....
På flera år hade jag förtängt min skol tid å ville verkligen inte minnas den men nu har man kommit långt å om inte längre än vissa å det glädjer mig mkt...

Mitt själv förtroende har verkligen stärkt tack vare de vänner ja har o min familj å de tackar ja de för...

Nått jag lärde mig själv för att förbättra mitt självförtroende var att så gott som varje dag intala mig själv att du e en bra tjej, du e vacker , fy fan vad snygg du e.....
För er som känner mig väl vet att jag har fått en självkänsla som heter duga hihhi..


Kramar till alla puss


Kommentarer
Josse

Heja Susanne!

Skolan var nog jobbig för oss på olika sätt.

Jag beundrar dig att du går på starka ben idag!

=)

2009-09-13 @ 22:37:07
Anonym

Tack det samma :D kramar

2009-09-14 @ 16:17:03
Fia

Åh så mysig berättelse om lågstadiet!!! Det är ju sånt man helt glömt! Skrattade högt åt att "missa alla koskithögar" o kommer också ihåg den där strandlukten från när vi exprimenterade med snäckor o tång! Så mysigt vi hade det där borta på vischan!!! Jag längtar nästan tillbaka=)

Kram!!!!!

2009-09-19 @ 13:09:35
URL: http://enruta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0