Tandläkare

Ja vad har inte hänt i helgen?

Om vi börjar i torsdags så va jag o mamma i halmstad o shoppade mkt trevligt as ever med min kära mor. hitta underkläder o ett par mjukisbyxor sen på kvällen blev det fest hos en arbetskompis som vi avtackade mkt trevligt god mat å mkt skratt..

Natten till fredagen började jag känna att de värkte i en tand, hade så ont att jag gick upp å borstade tänderna igen väl som alltid o somade om.

Fredagen hade jag tagit ledigt iom att jag jobbar så mkt att jag tror jag snart kräks. väl va att jag va hemma gick ner på fm och fixade en tid till tandis på mån. men framåt efermiddagen började det göra mer och mer ont i tanden. och klockan slog 16 då hade alla tanläkare stängt.
Kvällen va fördjävlig.
Hade så ont att jag grät. alvedon hjälpe inte . kollad jour tandis men de kunde jag bara ringa på lördagen kl 9.... somnade av smärtan o vaknade vid 8:45 för att ringa jouren.

Ringde och fick veta att den inte va i falkenberg utan i Hyltebruk ! ja du ser rätt.... 5mil här i från.
Men som dennis sa: hade jouren vart i jönköping hade du åkt dit!!

Så jag satte mig i bilen körde ner / in till hylte o satte mig i stolen (smärtan hade lagt sig lite)
Efter en 45 i stolen visade det sig att ja hade inflamation/ karies i gammalfyllning så de tog bort de ner till roten la i en temorär fyllning tog 3 bilder, givetvis tog de bedövning som gjorde sanslöst ont ..
Så visade det sig att allt kostade 1500 men jag va ju tvungen ju...
Han ville inte att jag skulle jobba på kvällen som va tänkt tack för det för ont hade jag när bedövningen släppt...

Åkte ner till hallen efter ja vart i hylte å kollade när mitt allt spelade de vann o mannen spelade bra tycker ja iaf. 908. e ju mer än bra men han tyckte inte de stämde..

Jobbade dock i söndags fasen säger ja lkände mig helt off men de gick att jobba på panodil.

I går hade jag inte lika ont, så ja o mamma bakade kanelbullar som blev så goa :D

I dag känner ja av tanden men inte lika mkt skönt ska jobba kväll....

Har precis gjort lite pannkakor ....

Snart kommer lillebror Thommy hit. ska tjöta lite palla oss ner till stan å kolla ut en ny cykel till mig ....Wiee får ut en ny på försäkringen jayy....

Nej nu ska jag fixa mig sooo long..

Puss


Kommentarer
Henke

usch! jag hatar tandläkare... ryser



sv: alltid skoj när folk läser, tack. :)

2009-10-24 @ 12:42:15
URL: http://hoppelajnen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0