22-24 i Köping

den 22 maj

Kl 8 bar det av till Köping ..
lite smått segt iom at jag hade jobbat kvällen innan...

Jag var ko lugn tills vi kom på motorvägen å på skylten står det Köping ...
Kände lite pirr i magen usch va har jag get mig in på , men bara att ta tjuren i hornen.
men när vi väl kommit hem till Pappa Mats å lille bror Jakob så va allt lugt jätte trevliga å lätta personer...
vi vart uppe vid 13 tiden så då vart man rätt seg , satt å slappade i soffan sen bestämde vi oss för att ut å gå en runda jag å dennis.

De hade ett köpcentrum 5 min i från hittade en söt lite affär med massa små plock, krimskrams å Änglar.
köpte dock inget men va bra sugen på de fina änglarna.
Men det blev en vit kofta från vero moda. som låg inne på ett ställe som hetta Skinngubben tydligen en affär som legat där så länge dennis kunde minnas..

Sen blev det mat som pappa mats gjort Fylda lövbiffar med pommes mkt gott :D

sen blev det natten efter en tids tjötande...

inte att för lömma kom Lena å hennes son in på middagen me (de är goda vänner till familjen å grannar)

¨* * *  *  * * * * * * * ** * * * * ** * * * * * * * *  *  *   *  **  * * * *   *   * * * * * * * * *  * *
den 23 maj


Det blev upp med tuppen ja ok kl 8.30 för kl 10 bar det av på en bilfärd.
Först till Storebror Fredrik (hägge) o Nettan i Kolsva
Jo jag lovar det heter så det e mkt mindre än slöinge men har en lite pizzeria o pub om jag inte mins fel. men det e nog allt hihi.....
iaf hade det hittat ett gammalt fint hus som de hålller på att renoverar för att alla i familjen ska få plats.
Nettan har 2 äldre tjejer Ida på 16 år å Emmy 13
tillsammans har de lilla Tindra på ca 2 år...
satt där å hade det trevligt å tjöta i 2 timmar
Ida följde med oss vidare under dagen

sen blev det e lite tur till Marie (mats 2 sambo)
åkte dit för att träffa alla å även lille bror Adam va där
roligt att säga hej.

sen bar det av till Willys för att in handla en lite potatis sallad till mig för grillningen senare i kväll..
Gick även in i affärn å köpte de 2 änglarna hade ångrat mig att jag inte köpte de dagen innan..
nu bar det av hem till Mamma Annelie å hennes man Kalle. Där va även My hemma ..kul å få träfffa henne efter man pratat över msn en tid tillbax.. Även Hägges Tindra va där söt ungen själv...
stannade en stund innan bror Joakim med familj kom å möte upp oss för att visa vägen hem till en anna bror som heter Kristoffer (kotte) å han fru alicia.

Alicia hade fyllt 25 så vi hade lite kalas med grillkväll med familjen mkt trevligt va det ..
kul å få träffa alla.
Dennis familje e verkligen lätta att umgås med å prata med vilket e väldigt kul å skönt iom att man va lite nervös...hihii

*   * * * * * *   *    *     *   ** * * * *  * *   * * * *  *

den 24 maj

i dag va det verkligen upp innan tuppen. kl 6 va jag uppe för kl 7 skulle bilen i väg upp till Vårby (stockholm)
för att dennis skulle spela Sm vilket inte gick så super bra så nu pratar vi inte mer om det .... med respekt för han *asg*
vid 14 tiden efter lite mat bar det av hemmåt till halland å Falkenberg igen
Väl hemma va man lagom seg å helt slut...
Hade feber för första gången på säkert 15 år har aldig feber tror det berodde på sömnbrist.... på tisdagen blev jag människa igen.


Släkt trädet för familjen johansson :

Annelie och Mats
fick först Fredrik som i dag e 33 år
sen Dennis 31 år
När dennis va ca 5 år skildes annelie å mats

sen träffades
Annelie å Kalle
och de fick Kristoffer i dag 25 år
Joakim 23år
Mikael 19år
My 18 år

Mats träffade nu Marie
och de fick tillsammans
Adam 24 år
Jakob 20 år.

så nu tänkte jag ta familjerna alla har ;D

Fredrik å Nettan
har Tindra 2 år
Nettan har Ida 16 å Emmy 13 sen tidigare men känner sig som Fredriks barn

Dennis har ju mig ;D

Kristoffer (kotte) är gift med Alicia
De har inga barn men 2 små ettriga söta  hundar Wilma å Hektor.. fullt ös ... ;D

Joakim är gift med Elin
De har lille Albin på 1 år o även en liten på väg i slutet på juni. mys

Mikael har flyttat med Emelie till Skinskatteberg i V-ås.

My är än så länge singel men ha ett år kvar på gymnasiet.

Adam har en flickvän som jag tyvärr glömt namnet på. :S sorry

Jakob är även han singel vad vi tror men man vet aldig hihi *blink*

Pappa Mats är även han singel nu.

Styv mamma Marie är sambo med Tomas.


Fattar ni att jag hade feber i helgen eller man blir ju lagom snurrig men kul som den med en stor familj :D....

Tack alla för en mkt trevlig helg

puss å kram



Kommentarer
Anonym

Vad härligt att höra att det finns mindre ställen än Slöinge... ;) och ja där finns pizzera och pub...och för att inte glömma fabriken som tillverkar Sveriges godaste glass!!! =)

2009-05-27 @ 21:14:30
Anonym

Jag håller med till fullo :D men slöinge e ju rätt mysigt med ju eller hur ;)kram

2009-05-27 @ 22:05:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0