Kycklingpaj

Igår kom min älskling hem till mig .... har ju inte träffat han sen julafton....

Hade gjort en kycklingpaj som va super god och super lätt.

Paj deg:
3 dl vetemjöl
125g margarin
2-3 msk vatten

Sätt på ugnen på 200 grader
Häll vetemjölet i en skål, dela margrinet i småbitar och häll i vattnet och arbet snabbt i hop detta..
Kavla ut och lägg i en paj form el ungsfastform. Sätt in i kylen tills ugnen är varm.
När ugnen är varm sätt i pajskalet i 10 min.

Börja nu att dela kycklingen i bitar , stek på medelvärme så de blir genomstekta salta och peppra de man vill ha.
När det bara e några min kvar på pajskalet häll i 2dl cream fraich i kycklingen krydda lite till och smaka.
När skalet är klart häll i kycklingen i paj sakalet och in i ugnen i ca 30 min.


Satt och åt gott och myste i soffan , väl behöft besök som jag längtat efter....
Lika tråkigt varje gång han måste upp tidigt på mornen och jobba och jag ligger kvar i sängen som helt plötsligt blev väldigt tom och kall..

Ne om jag ska hänga upp tvätten, kollar in sen igen

Pussar till mannen

Kramar till er andra =) Suz


Kommentarer
Losan

Tjusig blogg du har!

Kika gärna in på min också :)

2009-01-08 @ 13:52:14
URL: http://losan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0