Solen skiner på oss i söder

Så gott väder vi har nu :D

Lovely som amerikanarna skulle säga *fnis*

I går blev det samtal med chefen om min tjänst. Visst hon kom 30 min sent och ber inte änns som ursäkt fy på dig. :/
Tjänsten jag fick va innnan på 100 % när jag hade börjat sänket skit chefen den till 75 morrrrrrr. jag har inga barn så jag kan ju jobba e det nån som blir sjuk e det ju bara jag. För jag stannar ju inte hemma för vård av sambo .. hade vart kul om det hade funnits asg ....

Men iaf så efter lite tjat fick jag upp min tjänst till 90 % gött så får jag flyta upp till 100 . Flyta menas med  att jag får lön för mina 90 % sen om jag jobbar över eller går in en xtra dag får jag detta i sk plus tid och detta kan jag få ut i sem eller ledighet. gött...
Men inte nog med detta hade jag vart på samtal med henne om min lön , för grund lönen ligger på va det nu va 108 i timmen så hade hon lovat mig ca 700 kr till på lönen som ett plus mm men när jag fick ansällningspapprena i går står inte dessa 700 + med på pappret och jag sa det man de 700 du lovade mig då vart e de nånstans då?
hon - ja men det e ju de 108 i timmen .
jag -nej det e grund lönen !
hon - ja ha men då får jag nog kolla på det då *lite smått snurring*

Kärring här ska inte någon bli blåst inte o fan (ursäkta ) inte jag heller och det med basta *slår näven i bordet* ;)

Så nu får vi se vad som står på pappret när jag kommer till jobbet i morn då. ska bli riktigt intressant...



I dag har jag vart såååå snäll och vart hemma hos mina päron och hjälpt dem med att röja i trädgården ...då menar jag röja ! med stort R!
Där gräves bort stockar , jord , kompost (ren och fin jord inget äkligt tacka gode gud ;)   ), stenar till förbannelse. de bor på ett berg där av sitt namn på området Tröingberg! hihi.... sen blev det lite blommor och buskar som flyttades och planterades....
 men fint blir det när det e riktigt klart.......

Så en fin bränna fick man på köpet Jag tackar jag tackar :D iof e det inte så gott att man kan springa i bikini än men linne blev det så urringningen och ansiktet har fått lite fin färg känner jag. speciellt min näsa känner jag om man rynkar på den hihhi

Sen blev det gång march till Willys och handla sen kom min kära la familja och körde hem mig...

Nej tyvärr vi har inte fått hem bilen än suck........... förhoppningsvis nästa vecka men det an man ju inte lita på kanske...
Suprice suprice blir det näst vecka om jag har fel eller inte hihihih...



När jag sitter här och skriver i godan ro sitter D och spelar sitt hockey spel på playstationet .. tacka mig för det :S jag tog ju hit det. hihi nej det e väl kul för han att sitta där och knappa i stället för att sitta klistrad alltd framför datan ...nej så farligt e det inte det finns ju de som e värre har jag hört hihihhi
Ingen nämd och ingen klämd

Nej nu ska jag öppna balkongdörrn och släppa in lite luft i vår vackra lya ....

So long sov gott folket :D

PoK suz


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0