samma platser :)

Det är så komiskt när man åker buss.
När jag börjar kl 7 så e jag tvungen att åka bussen 05,50 från stationen *suck* inte kul men men...till det komiska (som jag tycker)...det brukar vara nästa samma personer som åker bussen det e jag, en sotare som jobbar i tvååker och 2 kvinnor som hoppar på i stan....Man jag ju nästan alltid samma platser konstigt nog. Killen som åker går alltid och hämtar en metro ställer sig och väntar på bussen går in och sätter sig och löser korsordet i tidningen... alltid samma procedur och kvinnorna sätter sig långt fram och läser tidningen...själv skummar jag igenom den innan bussen går (lider av åksjuka) en sitter man bara och stirrar ut i tomma intet/mörka morgonen...
Men det e så fint på morgonen mellan morup och tvååker när solen går upp och himlen börjar bli orange / röd. så fint det e väl det enda positiva med att åka buss så tidigt.....



Praktiken....
som tur e fyldes det på med patienter i tisdags och nu har vi ca 10 och det e ju lagom så man har nått att göra under dagen...
Idag fick jag ta ännu ett hb - och det gick bättre i dag visst det e inte svårt men man ska lära sig ordentligt....
i dag har jag även vart med på en omläggning av operations sår/snitt och stomi (fast de kunde jag)....intressant och se hur de gör...


Jaha nu har jag bestämmt mig att det blir samma äldreboende i sommar med, rätt skönt att vara på samma ställe och det var tydligen populärt när jag ringde och bekräftade det hon blev så glad att det va iaf en vikarie som kände i gen stället som ska va där... :)

nej nu kallar duschen

kram ♥suz♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0