Påsk! en ev tanke ställare? vem vet

ibland börjar jag undra varför man firar påsk längre jag tycker inte att man gör det för att festa och äta massa godis och ha kul....
visst inget fel i det VERKLIGEN
men jag tycker att dagens barn intresserar sig för traditioner längre och det e synd att det ska börja försvinna...
jag har en kompis som jobbar på en mack och hon hade "skämtat"/var lite allvarlig till det i torsdags (skärtors) och gått helt svart klädd till jobbet. en 14 årig kille kommer in och undrar varför hon hade svart kläder på sig? hon svarar-Vad tror du tänk nu noga..
kille tänker börjar plock till sig små godis 5 min senare skriker han till
- Jesus dog ju i dag!! jag kom på det....

asså det e ju hemskt att barn idag inte vet....
hade jag vart förälder hade jag förklart för mina barn vad alla högtider handlar om det e viktigt...

bara en tanke ställare....

Kram ♥suz♥


Kommentarer
Amin

Vad behöver barnen föräldrar till?
Dem har ju Google och Ipods :).
Högtider är bara kommersiella jippon och inget mer.
Glad Påsk

2008-03-23 @ 16:25:27
URL: http://nolltjugioett.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0