Jaha nu var första vecka gjord

På min kära praktik......

Ska först börja med festen i lördags....hade skit kul massa roligt folk och massa sprit oh god soppa mumms.
jag tror vi vart hemma kl 03,30 ......ja man kan ju säga att det var inget fel på vissas kläder....hahahah vissa såg inte kloka ut men vad kul...... men det e så jävla skönt att inte klä upp sig för en gångs skull....drog bara på mig ett par vinter brallor ett enkelt svart linne och min Lofdalentröja hur gött som helst.....

Jo jag började min praktik i måndags fy vad jag var nervös men det gick bra väldigt mycet info men det gick....jobbade kvällen till halv tio och börja 7 dan efter snaka om att man somna kvikt........jag trivas bra på praktiken de e snälla och goa ochd et e ju bra.....vill verkligen att jag ska lära mig.......i går fick jag dra 2 katetrar lite små nervöst men det gick jätte bra inte alls svårt.....sen fick jag dra ut en nål från handen på en patient....kul : )    
det e väl de mest intressantase jag gjort.. denna varckan...
På min av delning på gyn är de upp delade i två arbets grupper röd och blå.....röda gruppen har hand om de akuta fall som kommer ex aborter mm......Och blåa gruppen har hand om alla cancer patienter som behöver c-kurer (cytostatika = cellgifter) och har eller skall på op......så växlar de i vilka grupper de e i. alltid en usk och en ssk i varje grupp....men nu har de ju mig och en ssk elev som oxå finns.... ::)

ja ha på måndag morgon kl. 07,05 gäller det  jag ska vara med på en abdominell hysterektomi (livmoder och ev äggledare och äggstockar tas bort genom ett snitt i buken) enkelt förklarat..... ska bli jätte intressant tjohooooo... ska följa henne till uppvaket och ser hur de gör där och så : )

sen en annan da ska jag troligtsvis vara en dag på BB!!!!   ÄNTLIGEN ! som Gert Fylking brukar säga!!!!!!

ne ni nu ska jag och shoppa med min killes syrra vi drar till Kungsmässan......


kram ♥ suz ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0