Talesätt

Hittade ett rätt bra "talesätt" om man nu kan kalla det de.....
 
"Höjden av diplomati är att be någon att dra åt helvete 
på ett sådant sett att de faktiskt ser fram emot resan!"



















"Bättre en fågel i handen än tio i skogen"

"Tala är silver men tiga är guld"

"Man ska smida medan järnet är varmt"

"Morgon stund har guld i mun"

"Först till kvarn får först mala"

"Man ska inte kasta sten i glas hus"

"Man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken"

"Liten tuva stjälper ofta stort lass"

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"

"Ingen rök utan eld"

"Han som har en tro som förstätter berg"

"Beröm mig, så berömmer jag dig,  så blir vi båda berömda"

"Blod är tjockare än vatten"

"Borta bra men hemma bäst"

"Botten upp sa kaptenen när skutan sjönk"

"Vid bordet och i sängen ska man inte vara blyg"

Några att tänka på...

kram suz


Kommentarer
Anonym

tack baby! när kommer din man hem? PUSS

2008-08-26 @ 16:22:31
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Anonym

5 veckor? Ja, då får jag distans till mina ynka 7 dagar iallfall :) Då blir det mycket mys kan jag tänka mig! :D

2008-08-27 @ 12:25:13
URL: http://jennicalouise.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Miss Svensson

Stolt mamma med hjärtat på rätta stället :)

RSS 2.0